Cum sa aveti un birou curat fara a apela la servicii de curatenie?
Managerii se gandesc sa apeleze la servicii de curatenie, atunci cand fac curat in birouri.
Dar nu este nevoie intotdeauna. Biroul in care lucrati este un loc adesea aglomerat, in care trebuie facuta putina ordine. In el se ingramadesc adesea foarte multe obiecte de diverse tipuri. De multe ori nu avem timp sa ne ocupam asa cum trebuie de el si apelam la servicii de curatenie.
Alteori, am dori sa facem curatenie acolo, insa nu prea stim de unde sa incepem prima data. Cele mai multe probleme vi le va pune procesul de sortare a hartiilor si documentelor. Pentru inceput, puteti sa sortati diversele hartii pe categorii pentru a vedea de care aveti sau nu nevoie cu adevarat. Cele mai importante dintre ele trebuie sa fie indosariate si pastrate intr-o arhiva separat. La un eventual control, veti sti unde sa gasiti ceea ce va trebuie.
In birou folositi de multe ori diverse obiecte de papetarie. Pixurile, perforatoarele, ascutitorile, foliile protectoare si dosarele trebuie sa stea intr-un loc separat. Eventual, le puteti pune pe un raft care este situat cel mai aproape. Avem tendinta adesea de a pastra obiectele cu valoare sentimentala de acest tip si ne despartim greu de ele.
Ele pot fi pixuri sau stilouri primite cadou. Totusi, trebuie sa va ganditi ca in biroul dumneavoastra trebuie sa primeze functionalitatea. Daca un obiect de scris nu mai functioneaza, locul lui nu e pe birou, ci altundeva. Astfel, il putem pastra pentru insemnatatea lui deosebita, sau il aruncam. Atunci cand faceti curatenie in birou va trebuie obiectivitate si hotarare. Acestea sunt foarte importante deoarece veti arunca multe obiecte la care tineti mult.
Agrafele trebuie si ele pastrate intr-un loc special, acolo unde nu va vor incurca deloc. Important este ca agrafele si capsatoarele sa fie tinute la indemana si sa le gasiti imediat cand aveti nevoie de ele.
Ajungem, in sfarsit, si la cel mai mare inamic al unui birou. Praful se depune peste tot, si e inevitabil orice ati face. Cel mai bine este sa folositi un produs cu efect antistatic. Produsele de curatare a mobilei au avantajul de a lasa in urma un miros care persista destul de mult timp. Astfel, efectul lor este de durata, ceea ce inseamna ca veti face curatenie mai rar.
Praful poate declansa alergii sau chiar probleme respiratorii, asa cum este astmul bronsic. Daca nu aveti la indemana un produs special de stergere a prafului, puteti folosi o carpa umeda. Dupa ce stergeti uniform toate suprafetele, este indicat sa repetati operatiunea cu o carpa uscata si curata.
Nu uitati de colturile ascunse din birou si de lustra. Pe ea se depune adeseori mult praf. Lustra trebuie curatata cu grija deoarece este de multe ori casanta, in functie de material. Ultimele rafturi ale bibliotecii sau rafturile din birou sunt si ele ignorate destul de des. Apoi, pe marginea partii de sus a usii se aduna mult praf, iar ea trebuie curatata la fel de des. Acordand atentie tuturor acestor locuri, veti fi sigur ca ati lucrat eficient.